Handledare

Boka

Introduktionsutbildning

Här kan du anmäla dig för Introduktionsutbildning (handledare/elev).

Litteratur och syntest ingår i priset, syntest direkt efter kursen.

Betalas vid ankomst, kontant, Swish eller bankkort – endast kort för direktbetalning.

Ser dock helst att betalningen sker med Swish.

Legitimation medtages, gäller alla deltagare. Kommer även vara förbestämda platser, så dom som går i grupp får hålla ihop som ett sällskap.

Pris: 550 kr per deltagare.

Kursdatum

(Ange önskat kursdatum i formuläret nedan)

Måndag  6 november      (17:00-20:30)

Måndag 4 december       (17:00-20:30)

Kursdatum 2024

Måndag 22 januari          (17:00-20:15)

Måndag 12 februari        (17:00-20:15)

Måndag  4 mars              (17:00-20:15

Måndag 25 mars             (17:00-20:15)  4 platser kvar

Måndag 15 april              (17:00-20:15)  FULLBOKAD!

Måndag  6 maj                (17:00-20:15)

Måndag 27 maj               (17:00-20:15)

Måndag 10 juni               (17:00-20:15)

Måndag 24 juni               (17:00-20:15)

Ni kan om ni vill förbereda detta innan kursen, men inget krav. Hjälper er med alla ansökningar på utbildningen.

E-tjänster och blanketter – Transportstyrelsen

”ansökan om körkortstillstånd med hälsodeklaration” -denna ansökan innehåller även synintygsblanketten (elev).
”ansökan om handledarskap för privat övningskörning” (lärare).

Vid syntest.  Du som har glasögon/linser måste kunna göra syntesten med och utan dessa. Skickar in synintyget elektroniskt

Det tar ca 5 arbetsdagar att få hem dessa handlingar och de skickas till din folkbokföringsadress. Går även att genomföra elektroniskt. Logga in med bank ID

Har inte blanketterna hunnit fram till din brevlåda så går det bra att gå denna kurs i alla fall. Kursen i sig kräver inga papper..

Utbildningen är giltig, detta gäller elev som lärare, fem (5) år framåt i tiden fr.o.m. godkännandedatum, man behöver m.a.o. inte gå om samma utbildning om man t.ex. blir handledare för ytterligare en person. Dock måste du ansöka som handledare för varje person som du ska handleda. Från 2021-12-01 får du vara handledare för max 5 personer.

Du som tidigare gått denna utbildning; Är du tveksam om detta gäller dig, ta kontakt med Transportstyrelsen!

I meddelande-rutan längst ner skriver du in övriga namn och personnummer som ska ingå i ”tränings”-gruppen vid just detta utbildningstillfälle.

Vi bekräftar med e-post.

Har du inte fått svar inom 2 arbetsdagar är vi tacksam om du skickar ett SMS till Niklas på telefonnummer 070-3962108 och berättar detta.

Kontrollera efter att du har tryckt på skicka-knappen

Kolla att all text/siffror har försvunnit ur rutorna – allt är OK.

Inte? – någon rad/rader är fel – gör rätt och skicka på nytt.

Tips: Kan vara fel på personnummret.